اعمال قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد| ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (بیست و دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای بهسازی محله آبکوه

  • کد خبر: ۱۷۴۰۹۸
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای بهسازی محله آبکوه
پنجاه و هفتمین نشست دیدار مردمی حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه‌شب با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در مسجد رضوی محله آبکوه مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجاه و هفتمین نشست دیدار مردمی حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه‌شب با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در مسجد رضوی محله آبکوه مشهد برگزار شد.
این دومین حضور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در جمع اهالی این محله محروم بود و پیگیری مصوبات دیدار قبل و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام را در دستور کار داشت. در این برنامه هم‌چنین موسی‌الرضا حاجی‌بگلو نایب‌رئیس شورای شهر، سیدابراهیم علیزاده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مجید طهوریان عسکری عضو شورا، علی رضازاده رئیس سازمان بازآفرینی شهرداری و جواد مسلم شهردار منطقه نیز حضور داشتند.

اهالی محله آبکوه مشارکت کنند

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در این مراسم با بیان اینکه در جلسه آبان ماه، مسائل مهمی همچون آسفالت معابر، روشنایی کوچه‌ها، چالش معتادان متجاهر و برخی مسائل امنیتی به‌عنوان محور‌های اصلی مطالبات مردم مطرح شده بود، اظهار کرد: پس از جلسه آبان‎ماه، در فرمانداری جلسه تشکیل دادیم و قرار شد مسائل به‌صورت منظم با محوریت شهرداری و سازمان بازآفرینی شهری در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: سیاست شهرداری در ادوار گذشته این بود که با تملک تدریجی زمین‌های محله آبکوه، مردم را از این منطقه خارج و سپس پروژه‌هایی را اینجا تعریف کند که آورده اقتصادی مناسبی هم داشته باشد. با این حال، باید تبریک گفت به شهرداری فعلی که این سیاست را تغییر داده، اما بازهم حقیقت محله مشتمل بر مشکلات فراوانی است که دست‌به‌گریبان مردم است و باید این موضوع در اولویت رسیدگی باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم مشارکت برخی اهالی در روند تملک اراضی و بازگشایی معابر گفت: امروزه سرمایه‌گذار واهمه دارد در محله آبکوه سرمایه‌گذاری کند، زیرا وقتی خودمان در پروژه ۷۰۰ متری نتوانسته‌ایم رضایت یک ملک ۷۰ متری را تأمین کنیم تا پروژه یک سال روی زمین نماند، بدیهی است که بخش خصوصی هم جرئت نمی‌کند سرمایه خود را وقف پروژه‌ای کند که ممکن است به دلیل عدم مشارکت مردم، تا سال‌ها بلاتکلیف بماند.

وی ادامه داد: من شخصاً درباره چالش اهالی محله آبکوه با حجت‌الاسلام مروی، تولیت معزز آستان صحبت کردم و قرار شد تا به‌شرط حفظ حقوق موقوفه، آستان قدس نیز پای‌کار بیاید. هم‌چنین اداره کل اوقاف استان نیز پای‌کار است و در این رابطه، قاضی بهشتی معاون دادستان نیز قرار شده تا به‌موازات تسریع روند پیگیری پرونده قضایی تملک‌ها، با کسانی که امنیت روانی مردم را در این محله دچار آسیب کرده‌اند، برخورد جدی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر تصریح کرد: طرح ویژه شورای ششم در بازسازی محلات هدف بازآفرینی که با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به هر محله آغاز شد و امسال به ۱۵ میلیارد افزایش یافته، برنامه بسیار مبارکی است و بنابراین، شورای اجتماعی محله مسئولیت دارد تا از این فرصت به‌درستی استفاده کند و در اسرع وقت، طرح ایجاد فضای ورزشی سرپوشیده را در این محله به اجرا دربیاورد.

شورای ششم، مدافع حق مردم

حاجی‌بگلو، نایب‌رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم، در واکنش به ابراز نگرانی یکی از اهالی در خصوص فشار ناعادلانه شهرداری منطقه برای خرید زیر قیمت املاک برای بازگشایی معابر تصریح کرد: اینکه بخواهند به زیر قیمت، ملکی را خریداری و تخریب کنند تا معبری در محله باز شود، شورای شهر به هیچ عنوان چنین اجازه‌ای نخواهد داد. مسیر قانونی تملک‌ها روشن است و در این باره، نمایندگان مردم در شورای شهر به هیچ سازمانی اجازه نخواهند داد تا حق مجاوران را ضایع کنند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد کرد که در روند بررسی برنامه هفتم توسعه، مصادیق موردنظر برای منتفع شدن مردم را در نظر بگیرد. موضوع واگذاری کمیسیون ماده پنج به شهرداری‌ها یکی از این موارد است که می‌تواند تا حد زیادی گره از کار مردم باز کند و بنابراین، نمایندگان مجلس باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

۵۵۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای آبکوه

طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس با اعلام خبر تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان منابع مالی از محل اوراق قرضه به پروژه‌های بهسازی محله آبکوه گفت: مدت‌ها بود به محله آبکوه منابع مالی مناسبی تزریق نشده بود.

در این منطقه، معبر توفیق را در دستور کار داریم که در اولویت پروژه‌های شهری است و بر همین اساس، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق برای بافت آبکوه و بازگشایی معابر آن تعریف شد که منابع مالی آن از مهرماه امسال به دست شهرداری خواهد رسید. در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق قرضه از دولت تأمین شد و بر همین اساس، این امیدواری وجود دارد که تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، بهسازی آبکوه سر و سامان مطلوبی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: برای احیای بافت محله، پروژه ۱۲۰۰ مترمربعی در  ضلع شمالی «مجتمع تک» تعریف شده که حدود ۱۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود. برای این پروژه با سه سرمایه‌گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم تا تملک انجام شود و به‌محض نهایی شدن روند تبادل اسناد، پروژه بلافاصله زیر بار ساخت خواهد رفت. این مجموعه، بخشی از راهبرد مدیریت شهری برای اجرای طرح واگذاری کلید به کلید است تا آن دسته از خانواده‌هایی که در فروش املاک خود نگرانی‌هایی دارند، بتوانند در لحظه کلید ملک خود را به ازای یک واحد مسکونی نو در اختیار طرح اصلاح هندسی معابر قرار دهند.

این عضو شورای شهر با اعلام تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بهسازی محله به شورای محله، تأکید کرد: علاوه بر طرح معمول شورای ششم، در روز‌های اخیر هم طرحی به استانداری ارسال شده تا افزایش طبقات محله آبکوه به‌صورت قانونی انجام شود. این طرح می‌تواند سرمایه‌گذار بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در این منطقه ترغیب کند و روند بهسازی محله را سرعت ببخشد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که مسئله بافت آبکوه از اساس موضوعی نیست که به‌طور مطلق در اختیار شهرداری باشد و از اداره کل مسکن و شهرسازی گرفته تا استانداری، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های اجرایی در این باره مسئولیت دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->